Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Alltid samma visa.

Publicerad 2008-12-18 10:37:07 i Allmänt

"Jag hatar julklappar" säger jag varje år, men nu sitter jag här och är asnyfiken på vad jag fått av mina chefer. Men inget fusk, tänker inte öppna förrän på julafton!

På tal om julklappar ska jag gå på stan och leta efter såna tillsammans med Carin i eftermiddag, och innan dess ska vi käka och skvallra. Det ska bli kuuul! Idag när jag stod och gjorde i ordning frukost på jobbet kom jag att tänka på när vi var små och lekte bar i hennes kök, det var typ det roligaste jag visste. Och vilka grymma recept vi hade! Haha. Alla "drinkar" samt alla killar vi var kära i finns tryggt bevarade i det heliga JC-blocket. Du får aldrig slänga det, Carin!

Nu ska jag strax tvätta, alltid lika festligt. Innan dess tänkte jag bara konstatera att jag har stora förväntningar på 2009. Det är väldigt dumt att ha det, jag vet, men på ett vis känns det som att det bara kan bli bättre nu. Samtidigt som 2007 och 2008 (och egentligen några år innan dess också) till stora delar har varit riktiga bottennapp har jag blivit grymt mycket starkare av allt som hänt. Och mer...beslutsam, liksom. Men det känns som att kvoten av trista grejer är ganska full nu, kanske kan nästa år bli riktigt jävla bra? Jag hoppas det.

Kommentarer

Postat av: Carin

Publicerad 2008-12-18 20:01:23

Det blev en mycket trevlig stund på stan! ;-) God mat, gott sällskap och en del shoppat, kan man begära mer?!

HAHA, ja, det var verkligen askul att leka bar, särskilt när vi imiterade och låtsades vara kunder, haha. Lovar att aldrig slänga blocket!

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela