Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Vi överlevde!

Publicerad 2008-08-05 16:44:29 i Allmänt

Jag ska erkänna att humöret inte var på topp i går eftermiddag när det skulle paddlas ut i sjöarna kring Vättlefjäll. Själva kanotturen i sej var egentligen väldigt fin, men det förbannade regnet och all blåst gjorde att det inte blev så njutbart. Minst sagt. Hela utrustningen var blöt (inklusive sovsäckarna), det regnade för mycket för att lyckas hålla liv i en duglig eld och mysighetsfaktorn sjönk tillsammans med kroppstemperaturen. Så det blev ingen övernattning. Vilket nu såhär i efterhand måste vara det smartaste (det kanske enda smarta?) beslutet vi tog under hela gårdagen. Att paddla tillbaka var inget alternativ eftersom det fortfarande spöregnade och var på väg att skymma, och vi var inte jättesugna på att frysa ihjäl i det blöta tältet under natten.

Så vips, efter lite navigering och vandring var vi strax i civilisationen igen och där beställde vi en taxi hem. Haha. Väl här tog vi ett långt, varmt bad och åt den mat vi skulle ha grillat i det fria. (Korvbröden var torra, tjohoo!) Sen somnade vi ganska omgående, och Daniel har nog inte sovit så gott på flera år.

"Okej, men kanoten då?"  undrar ni.

Tja, vi kunde ju knappast ha tagit den med i taxin så vi  lämnade kvar den där den var och hoppades att den skulle ligga kvar där till idag. Vilket den naturligtvis gjorde! Det hade ju inte varit jätteroligt att bli ersättningsskyldiga, men å andra sidan hade vi ju inte så mycket val heller. Idag var dock en mycket bra dag för att paddla! Vi hade ingen jobbig packning att kånka på, det föll inte en droppe regn på oss under hela turen och vi hade medvind i stort sett hela tiden. Så det blev riktigt mysigt till slut ändå! Men nu är vi rätt möra i kroppen... tre timmar igår och ytterligare tre idag.

Så det var vår lilla minisemester det. :) Kanske inte precis som vi tänkt oss, men vi har fått umgås med varandra ända sen i lördags kväll och nu när han bara är hemma en sväng för att lämna sina blöta kläder och stilla sin spelnerv en smula saknar jag honom redan. Min älsk!

Kommentarer

Postat av: Erlandmaia

Publicerad 2009-07-02 11:39:49

Thanks, keep up the good work.

Postat av: nanny

Publicerad 2009-07-02 11:57:31

bra blogg !

Postat av: cecilie ♥

Publicerad 2009-07-02 12:00:42

lät som ett litet äventyr :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela