Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Tacksamhet mitt i tomheten.

Publicerad 2008-08-12 12:05:24 i Allmänt

Jag ska aldrig nånsin påstå att jag är ensam, för jag har världens bästa familj som jag alltid är välkommen hos.
Det var bestämt sen innan att vi skulle till Gislaved och repa ikväll, och när jag var på väg hem från jobbet i morse fick jag världens klump i magen när jag tänkte på hur jobbigt det skulle kännas att komma tillbaka till en tom lägenhet sent ikväll. Lekte med tanken att jag kanske skulle stanna kvar och inte åka tillbaka till Göteborg förrän imorgon kväll. Visserligen hade jag behövt fixa en hel del här hemma på min lediga dag, men frågan är hur mycket som egentligen skulle bli gjort.

När jag föreslog detta för Lotta för en liten stund sen blev hon jätteglad och utbrast "jaa, då kan du följa med oss till Ullared imorgon!". Och vad hjälper bättre mot ett ledset kvinnohjärta än shopping? Det är helt enkelt meningen att jag ska dit. Mamma blev minst lika glad när jag ringde och frågade om jag får komma. Och grejen är att jag vet att jag aldrig behöver fråga, och det är det som är så skönt med min familj. Jag vet att jag aldrig är ett besvär och att det finns människor som alltid vill mitt bästa, oavsett vad.

Fyra dagar kvar till semestern nu. Och ikväll ska jag försöka vara totalt närvarande och sjunga som om det inte fanns något annat i världen.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-08-12 12:47:03

Ska åxå t Ullared imorgon! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela