Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Mycket riktigt.

Publicerad 2008-04-10 08:51:45 i Allmänt

Visst är det feber. Kändes som jag skulle brinna upp igår kväll, men med hjälp av en envis inställning och Panodil känns det bättre idag, även om tanken på att bädda ner mej i soffan hela dagen, titta på meningslös daytime-TV och äta glass är riktigt lockande. Men jag tänker inte missa jobbet, det kommer folk på studiebesök i eftermiddag och det ska bli skitspännande! Har varit med om såna förut, men det här är första gången jag befinner mej där som personal och inte som "extra".

På tal om jobbet så kunde jag knappast haft det bättre. Från början var det meningen att vi skulle ha gått på ordinarie schema den här veckan, och enligt det så skulle jag inte börjat förrän kl 21 ikväll. Därför hade jag bokat in en tvättid idag på morgonen. Nu blev det ju ändrade planer och vi har kört 8-16 även den här veckan, vilket betydde att jag inte skulle ha en chans att tvätta. (Och det är verkligen kris med tvättberget, och omöjligt att få tvättider på kvällarna om man inte är ute minst en och en halv vecka i förväg.) Därför förklarade jag situationen i måndags och frågade om jag kunde komma in 12 istället för 8 idag, vilket gick finfint. Att jag ens vågade fråga en sån sak, med tanke på vilken anledning jag hade, säger en del om vilken stämning det är på jobbet. Visserligen hade jag planerat utifrån det schema jag trodde gällde, vi har ännu inga boenden som flyttat in och det är inte direkt stressigt. Dessutom jobbade jag över i förra veckan, så det jämnar ut sej och blir över. Men visst är det schysst?

Att sjukanmäla mej idag är inte ett alternativ. Vi kör förträng-metoden och hoppas på att jag får lite god energi från frukosten.

Kommentarer

Postat av: Leifoline

Publicerad 2009-06-15 07:21:46

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela