Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Lugn och stilla kväll.

Publicerad 2007-11-30 19:32:32 i Allmänt

Jag är så lättad. Vi hade handledning idag, och vår handledare hade inte alls mycket att anmärka på, utan konstaterade flera gånger att vi gjort ett väldigt bra jobb. Jag hade ställt mej in på en kommande kaosvecka där jag knappt skulle ha tid att andas (Jonathan åker nämligen till Kina av alla ställen, så jag blir lämnad ensam i skrivandet ett tag), men faktum är att det i stort sett bara är småsaker som ska åtgärdas. Så SKÖNT. Hade aldrig väntat mej detta.

Egentligen skulle jag ha slutfört städningen jag påbörjade igår och julpynta lägenheten nu ikväll, men jag kom hem för bara en liten stund sen och bestämde mej istället för att bara ta det lugnt i väntan på Idol. Det var ett bra val. Sitter just nu och lyssnar på Visor från vinden med Sofia Karlsson och andas ut. Har tid att göra allt det andra imorgon.

Vet förresten att jag kommer få jobb! Det är ju också naturligtvis en riktig lättnad. (Och nej, det handlar inte om jobbet jag  var på anställningsintervju för.)  Har dock inte skrivit på nåt ännu, så jag väntar med att skriva mer, förmodligen smartast så.

Precis lagom till advent känns det faktiskt som att livet är på väg att bli lite ljusare, sakta men säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela