Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Helgens äventyr.

Publicerad 2007-05-14 21:05:19 i Allmänt

Det blev, som jag redan visste, en superlyckad helg! Köpenhamn är verkligen en skittrevlig stad, och det var en jätteskön stämning på alla uteställen vi var på. Särskilt Heidis, en pub i tysk stil, som blev nya favoriten. Ingen köttmarknadskänsla överhuvudtaget, utan bara schysst partystämning. Och danskarna är verkligen supertrevliga! Ingen prestige överhuvudtaget, varken från killarna eller tjejerna, och det är nåt man inte är direkt van vid när man är ute. I lördags, t.ex, när jag stod och väntade på Sara på toaletten kom en tjej fram och frågade om jag var alldeles ensam. "För isf får du jättegärna komma och dansa med oss!" Troligt att en svensk tjej skulle säga så, liksom. Haha.

Jag vet att jag säger det här typ jämt, men jag älskar verkligen mina vänner. Det är helt obegripligt att man kan passa så bra tillsammans. Hoppas verkligen att det inte kommer ändras. Att vi blir ett tjejgäng som träffas nån gång vartannat år och bara skryter om våra snoriga barn. Jag vill inte!

Nåja, det är väl ett tag dit förhoppningsvis. Här kommer iaf lite bilder från helgen!

image80

Såhär såg vår utsikt ut. Vi bodde på världens fräschaste vandrarhem, Danhostel! Rekommenderas verkligen.

image81

Myspys på förfesten.

image82

Charlies änglar i Köpenhamn! :)

image83

Här står vi vid någon slags byggnad i Christiania. (Och ja, man KAN faktiskt åka dit utan att punda. Det var kul att  se fristaden!)

image84

Haha, dom är för roliga där.

image85

Powernap på rummet innan utgång.


Vi tummade på att vi ska göra (minst) en sån här weekend-resa varje år. Nästa resmål blir antingen London eller en Finlandskryssning. Längtar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela