Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ger mej aldrig med sånt här...

Publicerad 2007-07-17 01:01:13 i Allmänt

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Saras gästboksinlägg på Helgon.

Vad gjorde du kl 08:00 imorse?

Åt frukost.

Vad gjorde du för en kvart sedan?
Moppade golvet i köket (jag är på jobbet).

Vad var det sista du sa högt?

"Godnatt!"

Vad har du druckit idag?

Iste, kaffe, fun light lime.

Vad var det senaste du åt?

Yoggi med müsli.

Vad var det senaste du köpte?
Mjölk, fikabröd, Havrefras, Uncle Ben's Hawaiian Sweet & Sour.

Vad är det för färg på din ytterdörr?
Ljust trä med mörkt trä i mitten

Vad är det för väder hos dig nu?
Vindstilla och varmt .

Godaste glassmaken?
Choklad i alla möjliga former.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja, men jag tror inte att den kärleken räcker.

Sover du tungt?
Ja, men inte när jag är på jobbet.

Drömmer du mardrömmar?
Ibland, men det händer lyckligtvis inte så ofta.

Trivs du med ditt jobb?
OM! Jag kunde faktiskt inte ha det bättre.

Favoritklädsel?
Långkalsonger och linne (munktröja om det är vinter). Ska jag vara lite mer civiliserad byter jag ut långisarna mot ett par sköna jeans eller leggings.

Favoritlåt just nu?

"Drop out" med Laakso. Men det är verkligen med betoning på just nu.

Vad ser du om du tittar till höger?
En hylla med massa pärmar och böcker.

Vad gör dig glad just nu?
Tanken på att jag ska spendera morgondagen på Liseberg med barnen och Carina!

Vad ska du göra härnäst?
Fortsätta hålla mej vaken ett tag till.

Höger eller vänsterhänt?
Höger.

Humör just nu?
Avslappnad och tillfreds.

Favoritgodis?

Choklad, choklad, choklad. Och dom rödsvarta döskallarna.

Kläder just nu?
Mysdress och linne. (Nattjobbsklädseln.)

Sommarplaner?
Jobbelijobba i fem veckor till. Sen åka utomlands med Sofie! :D Och däremellan försöka få ut nåt av den lediga tid jag har, genom att t.ex. åka till Gislaved.

Hur många kuddar sover du med?
Två, om jag sover ensam.

Spelar du något instrument?
Spelar och spelar... Jag använder min gitarr till att kompa mej själv.

Morgon eller nattmänniska?
För ett år sen hade jag utan tvekan svarat det senare. Men jag är alltid så fasligt trött på kvällarna nuförtiden, så jag är nog snarare en morgonmänniska nu.

Vad är viktigast för dig?
Att träffa mina nära och kära och att dom har det bra.

Är du kittlig?
Ja, ibland.

Snarkar du?
Nej.

Stjärntecken?
Oxe.

Äckligaste insekten?
Finns ju ingen insekt som är mysig direkt, men fästingen tar förstaplatsen.

Stökigt eller välstädat?
Välstädat. Eller städat, åtminstone. Jag är inte pedant, men till skillnad från förr kan jag inte riktigt koppla av när jag har ett stort diskberg eller kläder över hela golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela