Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Svårt.

Publicerad 2007-02-19 19:01:14 i Allmänt

Ringde nyss hem. Carina och barnen har kommit idag, och varken Linnéa eller Noah visste om att mamma skaffat hund. Jag skulle gett mycket för att få se deras ansiktsuttryck när dom öppnade dörren.

Hursomhelst. Samtalet gjorde mej lite ledsen, och jag känner mej ganska så ensam nu. Där förbereder dom en mysig tacokväll och här sitter jag framför datorn och ugglar i väntan på att börja jobba. Inte för att jag är sugen på tacos, för jag är fortfarande inte det minsta hungrig efter magens helgbravader. Men jag är sugen på att umgås. Jag saknar inte Gislaved, men jag saknar det som finns i Gislaved. Konstigt nog känns det som att större delen av mitt liv finns där jag inte befinner mej. Och ta det inte fel, jag är inte ensam i Göteborg i den bemärkelsen. Jag har min Daniel, vilket jag är otroligt glad för. Men största delen av dygnet är jag faktiskt själv. Vi bor ju inte ihop, och träffas inte varje dag. Så jag identifierar känslan hem mycket mer med den där småländska lilla hålan.

Och för all del, jag älskar att vara ensam ibland. Jag behöver det. Men det vore fint att kunna ha möjligheten att bara åka och titta in hos Lotta och Tomas närhelst jag fick lust. Eller att bjuda hem mamma på en spontanfika. Att åka och köpa tidning till pappa, eller att glo på film med Cilla. Utan att det krävs så jävla mycket planering och pusslande varje gång.

Jag älskar Göteborg, utan tvekan. Här finns allt som inte finns i Gislaved. Samtidigt så är det precis tvärtom.

Kommentarer

Postat av: Jimolea

Publicerad 2009-03-10 10:35:13

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela