Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Knappt så man tror det själv.

Publicerad 2007-12-19 22:10:38 i Allmänt

Kom hem för ungefär en timme sen efter en lååång dag. I morse försvarade vi vår uppsats, sedan fixades det med inlämning av diverse dokument och sista förberedelserna inför den opponering vi själva höll i på eftermiddagen, och när allt var klart gick ett gäng från klassen till Bishop arms och drack öl och tjatade/skvallrade.

Det är helt overkligt att vi är definitivt klara med allt som har med uppsatsen att göra, om jag inte själv vill (och det vill jag knappast) behöver jag aldrig mer befatta mej med nåt liknande. YES.

Så hur gick det då? Det blev ett G - "men mycket nära VG" (skulle det kännas bättre, liksom?) - och det är ju inte det vi innerst inne hade hoppats på. Jag tycker fortfarande att vi förtjänar det högre betyget, men är inte alltför besviken. Att vi faktiskt tog oss igenom den och dessutom gjorde det jävligt bra var ju ingen självklarhet med tanke på hur omständigheterna har varit. Det får vi ändå komma ihåg.

Imorgon har vi ett seminarie om genus, vilket känns otroligt långt borta. Har inte skrivit några frågeställningar än, och det känns ju sådär. Men det gäller bara att skärpa till sej. Det inspelade avsnittet av Heroes och stundande pill i nacken får bli en morot...

På fredag eftermiddag är det äntligen långledigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela