Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Kalabalik.

Publicerad 2007-12-02 23:25:35 i Allmänt

Kanske inte egentligen, men det har varit en sjukt jobbig dag på jobbet. Det har alltid varit så himla lugnt där, men nu är det verkligen en turbulent tid. Och jag känner att min kropp sätter stopp.

Det kanske är som Daniel påtalat, att jag var lite väl optimistisk med att komma igång med allt så snabbt som möjligt. Jag ville ju visserligen komma igång snabbt, och jag är verkligen nöjd med det jag lyckats åstadkomma på uppsatsen, även om Jonathan naturligtvis fått dra det tyngsta lasset. Men när det gäller jobbet får jag ha i åtanke att jag är där för att hjälpa människor som mår dåligt. Och när jag själv inte mår särskilt bra är det kanske inte det allra lättaste. Energislukande hade det varit i vilket fall som helst, men jag är extra känslig och sårbar nu. Och mitt huvud känns efter den här dan som en hårt spänd järnhjälm.

Har två pass kvar att jobba nästa vecka, och jag ska ta dom. Men det får bli dom sista för det här året. Jag ska säga till att jag måste vila nu.

Funderar i övrigt på att ta en riktigt lång vistelse i Gislaved över jul och nyår. Har ingen längtan efter att festa, så det skulle vara skönt att bara fira en stillsam nyårsafton i huset. Och i mellandagarna få tid att bara ta det lugnt och ägna mej åt familjen och Bond. Jag behöver det. Och det känns inte som att mamma skulle ha nåt emot det heller.

Nu har jag iaf tänt det första adventsljuset i min nypyntade lägenhet. Mysfaktorn är ganska hög i mitt hem.

Kommentarer

Postat av: Asgeirmolly

Publicerad 2010-06-25 12:43:53

Very Good Directory !!! Keep It Up.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela