Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

En fjortis bekännelser.

Publicerad 2007-08-19 19:20:31 i Allmänt

Igår åkte Sofie, Cilla och jag till Huskvarna för att titta på ett speciellt band (tror att alla som någorlunda regelbundet läser den här bloggen kan räkna ut vilket). Melody club värmde upp och det var riktigt trevligt att se dom igen, snacka om underskattat band. Faktiskt. Varenda låt är ju en hit, typ. Huvudakten var som vanligt bäst, bäst, bäst. Ola var på ett strålande humör, och det uppvägde att självklara låtar som Little dysfunk you och I pathologize inte fanns med på låtlistan.

Att vi resten av kvällen hängde i samma rum som banden (nej, vi är inte groupies, och ja, det är bra att känna folk med kontakter) och att jag fick en kram av Ola är ju sånt som inte gjorde upplevelsen direkt sämre. Hahaha, jag kan verkligen inte låta bli att skriva om det här och irritera skiten ur alla som stör sej på fjortisfasoner. Varsågod och stör er allt vad ni kan, jag skäms inte en sekund för att jag älskar detta bandet och jag är otroligt glad för att deras musik betyder så mycket för mej. Det finns en stor risk att jag aldrig kommer sluta tjata om det, jag menar, jag har gjort det sen 2000 så utsikterna är inte så goda. Om det sen finns dom som tycker att jag borde bete mej som en 22-åring; be my guest. För jag mår bra av The Ark. Och det räcker.

Jag har dock sovit två timmar inatt, vilket känns lite sådär. Men det har gått förvånansvärt bra hittills. Klockan 21 slutar min jobbsommar (hur goa dom är på mitt jobb är en historia för sej - så avtackad som jag blivit bara för ett semestervikariat är helt otroligt) och jag sticker iväg till centralen och möter Sofie. Sen bär det av hem till Kortedala och där ska jag packa som en idiot, kvalitetsgosa med Daniel och sen försöka sova i alla fall nån timme innan S och jag åker till Landvetter. Fatta att vi drar till Bulgarien imorgon, aaaaaaaaaaaaaahhh!!!

Den kommande veckan ska bara handla om avslappning, lyx, sol, bad och bekymmerslösa tankar (t.ex. om Ola. ;))
 

Kommentarer

Postat av: Purgatid

Publicerad 2007-08-19 20:57:29

Min fjortis. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela