Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Com slem.

Publicerad 2007-08-08 22:34:09 i Allmänt

Jag blir så jävla trött. Att det alltid ska vara nån jävla grej som irriterar skiten ur en. Är det inte Tv-shop är det Posten, och är det inte det så är det såklart Com hem. Man kan inte låta bli att undra hur jävla puckat ett företag får lov att vara.

Såhär är det:

För ungefär en månad sen (give or take nån vecka) blev jag uppringd av en nippertippa på Com hem som jag, i ett svagt ögonblick, började lyssna på. She gave me an offer I couldn't refuse, så att säga. Men jag sa nej ändå, för jag ångrade mej redan när vi lagt på luren. Så nästa dag ringde jag upp Com hems kundservice och meddelade att jag ville utnyttja min ångerrätt. Tydligen ringde jag för tidigt eftersom dom ännu inte hade hunnit lägga in mej i systemet, så jag ombads att ringa följande dag, vilket jag gjorde. Jag togs bort ur systemet och enligt Com hem skulle allt vara ur världen bara jag ignorerade avierna och räkningarna som skickades hem till mej. Vilket jag naturligtvis också gjorde. Jag blev dock lite konfunderad när jag fick hem ett brev med texten "Glöm inte att du från och med 070808 går över till Com hem...yaddayadda..." Så jag ringde återigen upp kundservice för att dubbelkolla att dom faktiskt hade stoppat avtalet. Killen i telefonen intygade att så var fallet och sa bara åt mej att fortsätta ignorera eventuella brev.

Idag är det alltså 8 augusti och jag har inte längre en hemtelefon. Det var Lotta som ringde upp mobilen och sa att min hemtelefon är jättekonstig. Minst sagt, det går varken att ringa till eller från den. Nånstans i bakhuvudet ringde en klocka som påminde om det där brevet från Com hem, men eftersom deras kundservice var stängd (surprise, surprise) ringde jag istället upp Bredbandsbolaget för att bekräfta det värsta. Jodå. Com hem "tog över" numret från 05.00 i morse. Ska ringa dom och skälla imorgon bitti. Har jag riktig otur (och det får jag väl räkna med) tvingas jag skaffa ett nytt nummer.

Så TACK Com hem. Jävla idioter.

Kommentarer

Postat av: Purgatid

Publicerad 2007-08-08 23:16:40

Finns juett skäl till att de brukar kallas KomBort i stället. Maken till jävla idioter får man leta efter (men man behöver inte leta länge, eftersom både posten och TV-shop konkurrerar om platsen som den-absolut-mest-inkompetenta-rörelse-som-existerat).

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-08-10 10:20:39

"Cooom heeeeem försök på nytt igen.. vi glömmer allt (fan heller) där ute e de sååå kaaaallt!" Hmm, idén till låten kanske är befogad. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela