Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ganska lugnt.

Publicerad 2007-04-17 18:03:38 i Allmänt

Nej, det vore synd att säga att det händer mycket just nu. Idag hade vi ett seminarium mellan 9-12, sen åkte jag hem och kastade bort en massa tid på nätet, och nu har jag pluggat i några timmar. Det sistnämnda var iofs bra, för jag läste ut en bok som jag tror kan bli rätt viktig på den kommande hemtentan.

Annars är det luuugnt, som i graven, förutom att jag ska åka iväg och dansa snart. Det blir kul!

Något jag inte alls tycker om med att vara student är att jag nästan ständigt har dåligt samvete. Även om jag pluggar som jag ska och sköter mina skoluppgifter känns det ändå aldrig som att det är tillräckligt, för jag gör ju ingenting. Jag bidrar ju inte med nåt vettigt. (Har en känsla av att jag bloggat om detta tidigare, men jag orkar inte gå tillbaka och kolla.) Visserligen kommer jag ju förhoppningsvis att jobba ända fram till jag är 65, så det räcker nog till. Men det känns på nåt sätt dumt att bara göra saker för sin egen skull. Dessutom ringde min chef och frågade om jag kunde jobba några dagar lite längre fram, men jag var tvungen att tacka nej till båda passen eftersom jag har skola då. Och det ska jag ju absolut inte ha dåligt samvete över, skolan är ju prio ett! Men jag får det ändå. :/ Jag vill GÖRA saker helt enkelt. (Dessutom behöver jag verkligen pengar, det lär ju inte bli fett i sommar.)

Imorgon och på torsdag är jag ledig (ännu mer dåligt samvete) och jag ska se till att utnyttja dagarna till max. Upp tidigt imorgon, åka iväg och simma, tvätta, städa, plugga och sen gosa. På torsdag blir det lite mer plugg, Stockholmsförberedelser samt rep i Gislaved. Jag ser verkligen inte fram emot att åka bil i en och en halv timme, repa ungefär lika länge och sen åka bil tillbaka igen. Och att vara i Gislaved utan att kunna träffa familjen känns helt vrickat! Visserligen skulle jag säkert kunna stanna till hemma och krama mamma, pappa och Bond men det blir bara jobbigt att åka igen efter en minut.

Ikväll när jag kommit hem efter dansen ska jag fixa skorpor och te och titta på min sprillans nya Pippi Långstrump på de sju haven  som jag kom över jättebilligt på Tradera. (Och ja - jag VET att jag är barnslig, men jag tänker aldrig nånsin förneka att jag älskar Astrid Lindgren och Disney. Never, I say!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela