Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Fire, walk with me.

Publicerad 2007-04-19 13:31:49 i Allmänt

Inatt hade jag den äckligaste drömmen jag haft på...tja, det kan ha varit den läskigaste drömmen nånsin. Det var inte det att jag var rädd när jag vaknade, men det var så obehagligt! Om jag säger att jag drömde att jag var Laura Palmer i Twin Peaks kanske ni förstår.

Som alltid i drömmar var det mesta väldigt rörigt och ologiskt (som om inte Twin Peaks är det också, haha), men i stora drag gick drömmen ut på att jag (Laura) började misstänka att allt runt omkring mej inte stod rätt till. Jag började även att testa droger, och ju längre in i drömmen jag kom, desto mer beroende blev jag. Det var nästan det äckligaste i drömmen, att känna vilken effekt drogerna hade på mej. Det blev som en morgonritual, efter duschen tog jag en lina liksom. Läskigt. :( Sen var det ju inte jättemysigt att känna hur fragment av BOB syntes i varenda människa jag samtalade med, och även i mej själv.

Det var ganska skönt att vakna! Men jag får skylla mej själv, jag visste att jag förr eller senare skulle drömma nåt sånt här. Så blir det när man är lite halvbesatt, hahaha... Köpte ju Laura Palmers hemliga dagbokTradera och läste ut den på två dagar. Och nu väntar jag på att Twin Peaks säsong två del två ska komma ut på dvd. Så jag kanske har fler behagliga drömmar att vänta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela