Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ännu en lista.

Publicerad 2006-10-16 09:50:42 i Allmänt

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
 ”Från ett till flera perspektiv” (rubrik)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
 Frukostassietten.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
 Såg några minuter av Boston Legal igår innan jag slocknade.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
09.37? (Äsch.)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
 Någon som lastar något nere på gatan.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
I morse, tog min morgonpromenad.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
 En massa olika bloggar.

8. Vad har du på dig?
 En svart morgonrock.

9. Drömde du något i natt?
 Förmodligen, men jag minns inte vad.

10. När skrattade du senast?
Måste ha varit i morse, åt nån fånig sång Daniel sjöng eller nåt i den stilen.  

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Tavlor på Marilyn Monroe, David Bowie, Jim Morrison och mej. :)
 
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Jag såg en tant med väldigt äcklig hud på bussen igår kväll.
 
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Lagom töntigt tidsfördriv för oss som vill låtsas att det är av allmänt intresse vad vi tycker och tänker. Hehe.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Vi tittade på Hitta Nemo igår.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En stor, fin gård på landet med lyxiga tillbehör och en väldans massa djur.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har en konstig mättnadskänsla, som gör att jag sällan känner mej riktigt mätt. Anledningen till att jag ändå slutar äta är oftast att det inte är gott längre.
 
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Vadå utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, är du dum eller? Jag skulle förinta allt vad droger heter (inklusive tobak och alkohol) från jordens yta eftersom det är ursprungskällan till en väldigt stor del av alla problem här i världen. (Det är knappast så att jag är en renlevnadsmänniska själv, men jag skulle gladeligen leva utan cigaretter, öl och vin om det ledde till att en stor del av problemen minskade.)

18. Tycker du om att dansa?
Love it!
 
19. George Bush?
Får inte sitta så länge till, det är bra.
 
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
 Elis och Astrid.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?.
 Ja, jag skulle kunna tänka mej att bo ett tag på Irland, men inte permanent.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
 ”Hissen är där.” ;)

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Det spelar ingen större roll, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela