Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Every monday morning comes.

Publicerad 2006-11-13 10:16:10 i Allmänt

Nu är det plötsligt stiltje igen.

Konferensen (eller Framtidsverkstaden, som ju är den korrekta benämningen - orkar dock inte förklara vad det betyder, så ni får googla!)  var överraskande bra. Vanessa och jag träffade en massa intressanta människor, bland annat från KRIS och olika stödverksamheter för utsatta kvinnor. Dessutom kändes det riktigt kul att umgås med lärare på ett avslappnat och jämlikt sätt. Nu är det bara att hoppas på att alla lysande idéer vi kom på tillsammans blir verklighet och att alla engagemang verkligen var äkta och inte bara något som kom i stundens hetta.

När framtidsverkstaden var över på fredagseftermiddagen mötte jag Lotta, som hade varit i Göteborg med jobbet, på centralen. Efter en pizza på Herkules (var annars?) var det dags för mej att åka iväg och jobba natt. Det var lika lugnt som vanligt (som vanligt är väl fel att säga, men åtminstone så länge jag varit där har det varit dödstyst efter midnatt), och rätt som det var blev det morgon och det var dags att åka hem till lägenheten där Lotta och lyxfrukost väntade. Sen hade vi en riktigt mysig lördag med shopping, sushiätande, fika med Daniel, vin hemma i lägenheten, biobesök i stan (Offside - roligast på länge!) och slutligen en stor stark och nachostallrik på Flygarns Haga.

Igår sov vi länge och hade en lång frukost innan vi gjorde oss i ordning och vandrade iväg till Backaplan. Vid kvart över fyra kom Scum Undone-Daniel och hämtade upp oss, det skulle nämligen repas i Gislaved. Lotta blev avsläppt hos mamma och pappa, och jag passade på att springa in och krama familjen.

Sen sjöngs det i tre timmar, vilket var väldigt roligt men minst sagt ansträngande. Spelningen den 25 närmar sej med stormsteg; måste börja göra lite mer seriös marknadsföring!

First thing's first, dock... Ska ta mej igenom den här veckan också, vilket nog inte blir så ansträngande iofs. Börjar ett idag och går till nio. Imorgon jobbar jag natt och är alltså ledig hela onsdagen från kl åtta. På torsdag kväll ska Carin och jag på CATS (yeees!) och när jag kommer hem på fredag eftermiddag tänker jag (som så många gånger förr) slänga mej i soffan och ha slapp-VM hela helgen.

Men idag är det måndag, och jag borde diska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela