Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Älskade stad.

Publicerad 2006-06-18 11:50:06 i Allmänt

Kvällen igår var en höjdare som innehöll öl (jag veeeet att jag inte borde, men jag sket i det igår), trevligt sällskap och en påminnelse om hur mycket jag älskar Göteborg.

När Ingvar Oldsberg med stor stolthet i rösten presenterade en "jordnära artist som älskar Göteborg, älskar GAIS och även har känslor för IFK Göteborg" och denne artist intog scenen kändes det i hela kroppen att jag verkligen känner mej hemma här. Inte hemma som i att min familj och alla vänner finns här, utan hemma i den bemärkelsen att jag myser varje gång jag sitter på spårvagnen, varje gång jag åker förbi hamnen och varje gång jag strosar runt i stan. Jag älskar att besöka nya stadsdelar, promenera på gator jag inte vet namnet på och glida in i små shopar som säljer allt möjligt krims-krams man egentligen inte behöver.
Jag älskar att jag har lärt mej att hitta rätt så bra i den här staden, och att jag samtidigt har hur mycket som helst kvar att utforska.

Tänk vad jag längtade hit när jag gick på gymnasiet. Och nu har jag bott här i snart två år! Hoppas att det blir många, många till.

Idag ska jag tvätta och städa så att allt är fint när jag kommer tillbaka till Göteborg nästa måndag. Åker nämligen till Gislaved imorgon för en jobbvecka. Så ikväll blir det hejdå-mys hos Daniel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela