Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Julgott.

Publicerad 2006-12-10 22:08:49 i Allmänt

Ikväll har jag varit duktig och gjort julgodis. Världens enklaste iofs, men gott blir det ju ändå. Först gjorde jag fudge med marshmallows, och sen var det dags för ischoklad. Eftersom vanlig ischoklad lätt blir ganska tråkig piffade jag upp den och gjorde på mitt eget vis. Jag skippade blockchokladen och tog apelsinkrokant i första omgången och Marabou Daim i den andra. Mycket, mycket gott. Nu har jag fixat allt till lussefikat på tisdag kväll. :)

Det ringde från Preem i eftermiddag och jag fick veta att jag trots allt inte kan följa med på julbordet på lördag kväll. Det visade sej att ingen extrapersonal kunde hoppa in och jobba åt mej. Blev faktiskt ganska besviken, särskilt som jag aldrig har varit med på nånting sånt förut. Men men..sånt är livet när kjolen är randig. Får se det från den ljusa sidan; i och med att jag jobbar som vanligt på lördag förlorar jag ju inga pengar. Dessutom är mammas julmat ändå överlägset godast!

Det börjar verkligen dra ihop sej nu, jag fattar inte det riktigt. Snart är det bara en månad kvar på praktiken, men egentligen blir det ju bara tre veckor eftersom en vecka faller bort mellan jul och nyår. Sen är det en del dagar med studiebesök, seminarier och Unga möter unga-avslutning som faller bort. Nåväl, jag ska nog hinna med allt som behöver fixas. Som tur är så är det inte särskilt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela